Inkostar

Další odkazy

Fotogalerie Archiv

Informace o akcích a zajímavosti z házené do vašeho emailu. Přihlaste se k odběru novinek.
Email
13.1.2017 otevřeno: 1188 x

Malí házenkáři pomáhali Mobilnímu hospicu Andělé Stromu života

Dobiáš Cup, turnaj kategorií mladších a starších žáků, začíná rok od roku nabírat status vysoké kvality, což dokazuje fakt propojení s charitativním projektem "Mobilní hospic Andělé Stromu života" na jehož konto mladí házenkáři přispěli částkou 5 746 Kč. Více o historii turnaje i jeho propojení s pomocí potřebným osvětlila dobrá duše rožnovské házené Dita Dvořáková, kterou celá házenkářská základna zná pod přezdívkou "Diddy".

Jak vznikl nápad na pořádání turnajů "Dobiaš Cup"? Kdo byl jejich zakladatelem?
Rožnovským turnajům předcházely podobné turnaje, které jsme organizovali společně s klubem HC Zubří. Ve chvíli, kdy se začaly představy obou klubů o organizaci a průběhu turnaje rozcházet, jsme se rozhodli, že se pokusíme turnaje pořádat samostatně a díky Miloslavu Janoškovi, který je již roky „hnacím motorem“ rožnovské házené jsme to postupně dokázali. První ročník turnaje se odehrál v roce 2001 pod názvem Rožnov 2001, další 3 roky měl turnaj název ZEAS CUP a od roku 2004 se hraje jako DOBIÁŠ CUP – ROŽNOV.

Kolikátý ročník máte za sebou a kolik týmů se jednotlivých kategorií zúčastňuje?
V listopadu 2016 jsme pořádali 15. ročník pro kategorii mladších žáků a v prosinci pak 16. ročník pro kategorii starších žáků. V letech 2001 – 2013 jsme měli maximální možnou kapacitu 13 týmů, toto množství jsme téměř vždy naplnili. Zájem o naše turnaje rok od roku roste a tak, když se nám v roce 2014 naskytla možnost pronájmu sportovní haly v Zubří, rozšířili jsme možný počet družstev na 20. Ale bohužel jen pro kategorii mladšího žactva, v termínu starších žáků je hala v Zubří obsazena turnajem místního házenkářského oddílu.

Organizace turnaje není snadná věc. Co přináší ty největší problémy po organizační stránce?
Za těch 16 let se dá říci, že jsme si již téměř všemi „porodními bolestmi prošli“ a co se týká organizace turnaje, je pro nás již téměř rutinou. Tím, že máme rozdělené kompetence a úkoly, každý ví, co má kdy udělat a zařídit. V prvních letech turnajů jsme těžili z nadšení trenérů a pomocníků a spoustu věcí jsme řešili vlastními silami či schopnostmi - diplomy, plakáty, tisky všeho možného a podobně. Dnes využíváme na tyto věci profesionály. Každý rok je pro nás těžší na tyto turnaje získat rozhodčí. Ne, že by k nám nejezdili rádi, ale bohužel jejich povinnosti vůči svazu jim nedovolí mít vždy volno na naše turnaje, a jak víme, problémy s počty rozhodčích jdou napříč celým našim házenkářským hnutím. Novou výzvou po organizační stránce byl pro nás i rok 2014, kdy jsme tedy začali pořádat turnaje pro mladší žáky ve dvou halách a bylo potřeba zajistit jednak větší počet organizátorů, dvojí stravu a také logistiku přejezdů mezi Zubřím a Rožnovem. Ale i to jsme zvládli. Problémem se někdy může být, abychom měli dostatečný počet „dobrovolníků“ na zajištění samotného turnaje (zapisovatelé, služby ve škole, služba v kině, příprava tříd na ubytování…). Zde si ještě dokážeme vypomoci našimi současnými i bývalými hráči, kteří si turnajem prošli a rádi nám přijdou pomoci, a žáky ZŠ Pod Skalkou, kteří nám taktéž vždy rádi pomohou. Nejvíce nás asi v posledních letech bolí organizace pomoci rodičů dětí při zajištění bufetu pro účastníky turnaje. Překvapuje nás, jak málo jsou rodiče ochotni obětovat pár hodin svého času a jít nám pomoci, respektive pomoci svým dětem. Pomáhají stále stejné maminky a tatínkové a těm děkujeme.

Kolik lidí se na pořadatelské činnosti podílí a kde turnaje hrajete?
Přípravu turnaje, což obnáší zajištění haly, přípravu a rozesílání pozvánek, přihlašování družstev, tvorbu propozic, rozlosování, zajištění stravy, ubytování, doprovodného programu, webové stránky apod. rozjíždíme již roky ve stejném složení a to Miloslav Janošek, Petr Kučera a moje maličkost. Mezi tím se k nám přidávají všichni naši trenéři a vedoucí družstev, kteří pomáhají se zajišťováním cen, sponzorů, občerstvení, přípravou haly, oslovováním dalších pomocníků apod. Celý tento tým pak zajišťuje i turnaje během jejich konání. To se ještě rozrůstáme o zapisovatele, služby ve škole a v kině. V případě turnaje mladších žáků je potřeba zajistit organizaci na dvou halách. Dá se říci, že na organizaci turnaje je nás 10 – 12 a na samotný turnaj přibude dalších 20 až 25 lidí. Turnaje hrajeme v hale v Rožnově. Strava je zajištěna v blízkosti haly na jedné ze základních škol, týmy jsou ubytovány většinou na ZŠ Pod Skalkou. Některé týmy pak mají své ubytování na Domově mládeže. Od roku 2014 tedy nově hrajeme i v hale v Zubří.

V letošním roce jste oba turnaje spojili s charitativní pomocí, můžete námpřiblížit, o co přesně šlo?
Rožnovští házenkáři se i letos rozhodli pomoci dobré věci a v rámci pořádaných turnajů vyhlásili akci GÓL = 1 Kč. Každá vstřelená branka, která byla během našich turnajů zúčastněnými hráči všech družstev zaznamenána, byla našim oddílem oceněna jednou Korunou českou jako příspěvek na dobročinné účely pro Mobilní hospic Andělé Stromu života, který poskytuje komplexní sociálně-zdravotní služby nevyléčitelně nemocným. Během turnajů byla k dispozici všem i pokladnička, kde mohli trenéři a diváci taktéž přispívat.

Charitativních spolků a organizací je spousta, proč právě Mobilní hospic Andělé Stromu života?
Chceme i tímto způsobem pomoci rozšířit povědomí o filozofii, poslání a činnosti Mobilního hospicu Andělé Stromu života, kdy je u široké veřejnosti stále ještě příliš malá znalost této problematiky - hospicové péče poskytované v přirozeném domácím prostředí. Mobilní hospic Andělé Stromu života poskytuje své služby na území našeho regionu, pomáhají těm, kteří pomoc potřebují právě teď.

Říká se, že každá koruna je dobrá. Jaký výtěžek tady nakonec putoval na konto Stomu života?
Díky této akci dokázali mladí sportovci a další účastníci přispět částkou 5 746 Kč, z toho 2 716 Kč bylo za nastřílené branky. I sportovní akcí lze pomoci, a Rožnovští házenkáři takto nepomáhají poprvé. V minulých letech podpořili stejnou formou například nadační fond dětské onkologie KRTEK.

Letošní ročník máte úspěšně za sebou. Kdy začnete pracovat na dalším, nepřemýšlíte nad jeho rozšířením?
Na dalším ročníků už pomalu pracujeme a v tuto chvíli jsou již známé termíny, kdy se turnaje budou letos hrát, začínají se podávat granty, které nám pomáhají s financováním těchto turnajů. O rozšíření uvažujeme hlavně v kategorii staršího žactva, kde máme již několik let za sebou „přetlak“ zájemců o náš turnaj, ale vše je závislé od možnosti využít další halu. Rádi bychom však v letošních ročnících přivítali alespoň jeden zahraniční tým z Polska, Rakouska, Maďarska či Německa, tak uvidíme, zda se nám to podaří.

Konkrétně o vás je známo, že házené věnujete spoustu času. Trénujete, organizujete, fotíte, dokonce jste byla i členkou exekutivy Zlínského kraje. Co pro vás házená znamená?
Je třeba uvést na pravou míru, že tento rok jsem ukončila po 16 letech svou trenérskou činnost a značně omezila své působení v házené. Nicméně stále zůstávám členem Rožnovského házenkářského oddílů a věnuji se alespoň focení, pomoci při utkáních, starám se o rožnovský házenkářský web a ponechala jsem si právě organizaci DOBIÁŠ CUPU. Ráda vypomůžu i při dalších akcích, které Rožnovští házenkáři chystají. A co pro mě házená znamená? Za těch 16 let trénování určitě spoustu převažujících pozitivních a veselých zážitků a příběhů, radost z toho, když jsem dokázala kluky vtáhnout do této krásné hry, těšili se na trénink, utkání, turnaje, společně jsme si dokázali užít spoustu sportovních i nesportovních chvil. A dále zkušenosti k nezaplacení s organizací utkání, turnajů, soustředění i řízení soutěží při vzniku právě Zlínského krajského svazu házené. Měla jsem možnost se zúčastnit tréninkového kempu házenkářských nadějí v Nymburku, trénovala jsem výběr Zlínského kraje na Olympiádě mládeže, podílela jsem se na organizaci soutěží házené na Olympiádě mládeže a všude poznala spoustu skvělých lidí, kteří dobrovolně a zadarmo obětují svůj čas pro rozvoj tohoto sportu a to na úkor většinou svého volného času a rodiny. Všem těmto trenérům, vedoucím družstev, organizačním pracovníků patří obrovský dík za jejich práci s dětmi a mládeží.

Veškeré informace o turnajích "DOBIÁŠ CUP" najdete na oficiálních webových stránkách turnaje ZDE.